کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم (کلینیک تخصصی)

کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم (کلینیک تخصصی)

کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم (کلینیک تخصصی)

کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم (کلینیک تخصصی)

کتاب نگهداری، بهداشت و تولید مثل همستر


با سلام

کتاب همستر که با همکاری من و همکارانم نوشته شده بود با تلاش فراوان همکارم دکتر طاهردل بالاخره به چاپ رسید. تصویر جلدش رو در زیر قرار دادم. مطالب مفید زیادی برای علاقمندان به نگهداری همستر و نیز دامپزشکان در این کتاب وجود دارد. امیدوارم مفید واقع شود.

این کتاب علاوه بر روش نگهداری از همستر شامل فصل هایی در ارتباط با نحوه خرید و انتخاب همستر، نژادها، تغذیه و بیماری ها، تولید مثل و جراحی این حیوانات دوست داشتنی می باشد.


نظرات 1 + ارسال نظر
اشکین شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 01:45 ب.ظ http://www.ahangrapiran.blogfa.com

سلام /خسته نباشی/ من همستر دارم ۵ تا بچه کرد ۵ تارو خورد علتش چیه؟ ایا خودم میتونم بچه ها رو بزرگ کنم؟ راهنماییم کنید مرسی

سلام

یکی از علت ها می تونه کمبودهای غذایی باشه ولی شایع ترین علت خوردن بچه ها وارد شدن استرس به همستر ماده پیش از زایمان و بعد از زایمان هست. از یک هفته قیب از زایمان حتی برای تمیز کردن و غذا گذاشتن هم نباید دست یا چیزی رو وارد قفس کنید و سعی کنید از چند روز قبل غذای بیشتر بگذارید تا برای خودش ذخیره کرده و در اون چند روز ازش استفاده کند. بعد از زایمان هم حتی برای دیدن بچه ها به قفس یا الکواریوم نزدیک نشید تا یک هفته یا 10 روز. شما فقط با دیدن تکه پارچه های کثیفی که همستر مادر بعد از زایمان اونارو بیرون از لونه میگذاره می تونید متوجه بشید که زایمان انجام شده اما اگر بچه ها رو بخواهید ببینید مادر به علت استرس اونارو خواهد خورد.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد