کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم (کلینیک تخصصی)

کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم (کلینیک تخصصی)

کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم (کلینیک تخصصی)

کلینیک دامپزشکی دکتر مکرم (کلینیک تخصصی)

برای نگهداری در منزل سگ ماده بهتر است یا نر

زمانی که فردی تصمیم به نگهداری از یک سگ می گیرد اولین چیزی که به آن فکر می کند نژاد و یا اندازه سگ مورد نظر است. پس از اینکه در مورد نژاد سگ به نتیجه رسید دومین سوال مطرح می شود: سگ ماده یا نر؟ کدام بهتر است؟ آیا با هم تفاوتی دارند؟

در واقع این سوال بسیار دشواریست. اگر بخواهیم یک دسته بندی کلی داشته باشیم می توان مزایا و معایب سگهای نر و ماده را به صورت زیر خلاصه نمود. با این حال این تقسیم بندی بسیار کلی بوده و لزوما در مورد همه سگ ها صدق نمی کند.

مزایای سگ ماده
  • گفته می شود که سگهای ماده بهتر از سگهای نر تربیت می شوند.
  • سگهای ماده تمایل بیشتری به پذیرش دارند و منفعل تر هستند.
  • گفته شده که سگهای ماده خونگرم تر هستند ولی این قضاوت عادلانه ای به نظر نمی رسد چون تمام سگهای که به خوبی و با ملایمت و مهربانی تربیت شده باشند با علاقه ای بدون شرط به شما پاسخ می دهند.
  • این یک حقیقت است که سگهای ماده بهتر از سگهای نر ادرار خود را کنترل می کنند و برخی از آنها قادرند در صورت لزوم 10 تا 12 ساعت ادرار خود را کنترل کنند. در منزلی که در طول روز کسی در خانه نیست این یک فاکتور مهم برای انتخاب سگ به شمار می رود.
  • آخر اینکه در پیاده روی روزانه سگهای ماده مثانه خود را سریعتر و به طور کامل تخلیه می کنند در حالی که تخلیه مثانه سگهای نر بیشتر به طول می انجامد زیرا ادراد خود را در مقادیر کم در مکانهای مختلف پخش می کنند (برای تعیین محدوده قلمرو).
معایب سگ های ماده
  • هزینه عقیم کردن سگهای ماده بیشتر از سگهای نر است.
مزایای سگ های نر
  • سگهای نر نگهبانان بهتری هستند چون احساس غلبه و اعتماد به نفس بیشتری دارند.
این تقسیم بندی بسیار کلی بوده و در اغلب موارد هر دو جنس سگهای نر و ماده می توانند حیوانات خانگی ایده الی باشند.

یک عامل دیگر در انتخاب جنس سگ، نر یا ماده بودن سگ فعلی خانواده است. زیرا احتمال بروز خشونت را در سگهای یک خانه کاهش می دهد.

دکتر مکرم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد